Ебал съм й майката на тая държава. Част 3. Децата на демокрацията.

Първите 2 части бяха отредени за сегашните проблеми на България. Как, защо, по чия вина? Минало свършено. Държавата си е в това положение, а миналото си остава зад гърба ни. Не ни остава нищо друго освен да мислим как да я променим. Можете да съдите за бъдещето на една държава по хората, които растат там. Младите хора.Защото много хора надигната глас и гръмко заявиха:

“То е най-лесно да се откажеш, то е най-лесно да се махнеш! Направи нещо ти, измисли нещо ти!Предател, платен писач, комунист, атакист,  шизофреник …”

Искате да се борите за да оправите държавата? Борете се, защото ако Костов, Царят, Доган, Станишев, Бойко и компания не успяха за 26 години да унищожат и откраднат почти всичко, то последствията от техните действия ще се усетят най-силно идните години. Няма светлина в тунела, защото и последната крушка е изгаснала или е на последни издихания. А ако сама не изгасне, Хасан ще си я вземе.

Няма да цитирам статистики, доклади и подобни глупости. Защото както изборите, така и демографските статистики са правени в час по трудово, от разни некомпетентни чиновници и агенции, които са с неясно финансиране. Прах в очите. И така … защо няма да се оправим?

Първо, в момента бялата раса преобладава по нашите ширини. До десетина години това няма да е така.Бройката на циганите никой не я знае, дори приблизително. Нали ви е ясно, че никой не е влезнал в Столипиново или някоя друга огромна циганска махала и чинно е започнал да брои – 1 мангал, 2 мангала, 3 мангала. Хвърлят един поглед, почесват се по главата и …. “Абе пиши 5 000, ебал съм му майката”. Пък, че са 20 000, боли ги. Пиши кур и бегай, както се вика.

Сега идва и логичната мисъл. Циганите се множат като хлебарки, имат по 4 + деца и като цяло са издръжливи като хлебарки. Сношават се, раждат, не измират, не напускат държавата.
А сега си помислете за Българите. Пенсионерите са оставени на произвола на съдбата. Да живееш с 120лв на месец е сигурен път към бавна смърт. Ако нямат внуци, деца – няколко години и край. Трудовата класа на България? Ами горе долу 25% е пръсната някъде по света. И най-накрая, но най-важното перо от расата – младите хора. Тук вече на всеки нормален човек му е ясно за какво иде реч.

Когато до 30 годишен се опитваш да се адаптираш, да си намериш постоянна работа и жилище, не остава много време за семейство, да не говорим за дете.  И така, докато един мъж и една жена се трепат като кучета за да оцелеят, то вече бай мангал и жена му имат 5 дечурлига.

И така, бавничко и сигурно, всеки един ден един пенсионер умира, един човек заминава да живее някъде другаде, а едно момче и момиче се чудят дали тоя месец ще им останат пари, примерно за да отидат на вечеря някъде. В същото време, днес са се родили 5 циганчета и са пристигнали 10тина човека от Афганистан. И когато този ден започне да се повтаря дълго време, промяната е факт. Затова, нека никой не се съмнява, че след 10 години, Българите ще бъдат малцинство в собствената си държава. Няма да отнеме 30 години както ви казват, въпрос на най-проста сметка е.

И ако циганите не успеят да затрият това, то кандидати за титлата “Аз съм последният”, са децата на демокрацията. Родените след 1989-та година, които с всяка изминала година, задминават по простотия, идиотщина и дебилщина, всички преди себе си. Тъкмо когато си мислиш, че по-зле няма накъде, се появява някой 13-годишен, който ти разправя, че Кирил и Методий е един човек, Левски е отбор от “Подуене”, а Холандия е столица на Белгия.

И така, тези хора трябва някои ден да бъдат основата на обществото. Това са тези хора, които би трябвало да оперират сърцето ви, да строят сгради, да управляват финансите ви, да ви вадят зъбите и да ви превозват. В никакъв случаи не слагам всички тях под общ знаменател, но няма да сгреша ако кажа че 9 от 10 са абсолютно неадекватни човешки същества. Влезнете в някой университет. Половината от групата още ще спи у тях, изморена от предишната вечер. В другата половина, ще забележите няколко души, които спят на бюрото, няколко които не знаят какво правят там, още няколко, които си цъкат из телефоните и МОЖЕ БИ, може би един или двама, които наистина слушат и се учат.

Силно вероятно е и преподавателят да е махмурлия. Да си учител днешно време е като да се опиташ да засадиш зеленчуци, в градина обитавана от 3 прасета, 2 къртици и едно магаре. И един път годишно да минава торнадо.И така, в тези палави лекции се обучава бъдещата работна класа на България. Защото само който не е влизал в университет, само той не знае за какво иде реч. Те горките хора не знаят какви предмети имат и какво точно учат. И понеже системата е много палава, стига да се нагъзиш на учителя или да му бутнеш 50лв и … о чудо!

Вече си дипломиран адвокат, архитект, лекар, зъболекар, финансист. Книжка за управление на МПС може да си купиш, дори без да се качиш в колата. И така идва денят в който дипломираните започват да си търсят работа … и си намират. И това е денят в който идва бруталният сблъсък с реалността.

Докато вас ви съдят за някоя простотия, адвокатът ви малко е изпуснал тая лекция, където се е разправяло за случаи като вашия – губите делото, поради некомпетентност. Строите си къща, архитектът ви е преписал въпроса за това кое, къде и как се слага за да има равновесие и стабилна основа. Чуква ви леко земетресение – покривът се срутва на главата ви, убива вас и жена ви. Оперират ви от тромб? Докторчето е син на Министъра, когато са учили за вени и артерии е бил на почивка в Гърция. Кълца ви където не трябва – умирате. Изкарали сте пари и искате да ги инвестирате? Отивате в прекрасната банка, омотават ви главата с безумни лихви и обещания и след 3 седмици ви звънят, че парите малко ги няма. Човекът, който ви управлява парите се появил в университета 10 пъти общо. Работи в банката, понеже братовчедка му е управител. Нямате пари вече и духате супата. Возите се в рейс, такси? Там вече трябва да се кръстите, защото шанса да попаднете на водач, който няма психични отклонения е много малък. И така, бавно, бавно ако ГЕРБ, ДПС, БСП, циганите и наводненията не приключат държавата, то прекрасната младеж, която расте там ще го направи.

Във “Facebook” просперират групи и личности, които се присмиват на простотията. Влезнете да видите постовете на Spindermaan, на “Мотикаря” и на още много други. Там можете да се посмеете, а накрая и да се разревете. Защото преди време можеше да си тъп и никой да не знае. Но, откакто има “Facebook”, простотията ти може да стане известна. Това е бъдещето на България – млади момичета, които по цял ден се чудят как да си снимат гъза и циците, как да съберат пари за силикон и как да впечатлят някой. Чудят се къде е тоя балък, дето ще ги вози в Мерцедес и ще им дава парички. Момчетата – наркомани, алкохолици, мамини синчета. Единственото, което има значение е да си поне 90кг свиня. Нали, за респект към останалите свини. Парадират с неща, които не са техни, харчат пари, които не са техни, карат коли, които никога не биха могли да си купят сами. И се изтъкват, и се комплексират, и си вярват, че са нещо особено. Циркът е пълен. Пак казвам – не всички са така, да ги кажем 8 от 10. Затова нека никой не си мисли, че ще се оправи България.

Закривайте я.


48 responses to “Ебал съм й майката на тая държава. Част 3. Децата на демокрацията.”

      • Роден език…и какво от това?! Продължаваме да сме многознаещи с натъпкани с ненужни знания всестранно развити личности, а светлото комунистическо бъдеще така и не ни огря. Да, нищо не се е променило. Пак разни партийни говеда ни яздят, сега обаче по изпитаната схема партия, пари, политика. Едното п може да се замени с едно друго наименование, но все пак сте дама и бихте могла да се досетите, нали?

        Like

    • Yeah nothing changed honey, but след като четеш на Български смятам, че може и да пишеш на Български!

      Like

    • Защо си го написала на английски език? Ако си забравила български за 25 години, как прочете post-a? Нямам думи…

      Like

  1. Прочетох първа и втора част на един дъх,много истина и много още части могат да се напишат.Преди време бях оптимист ,че нещата тук ще се оправят,върл противник на емигриращите.От известно време на сам ,обаче не виждам светлината в тунела,а и да я видя най – вероятно ще се окаже ,че идва влак на среща .На истина по някога ми се ще да хвана автомат и да вляза в парламента или гетото,ама го нямам.Затова взех и аз да се ориентирам на вън.Аз обаче не бих и ебал мамата на държавата,защото си я обичам въпреки всичко,а и политиците ни го направиха вече.Дори и да изляза навън винаги ще милея за родината си и ще се надявам да се оправи .Вече мисля,че на всички Българи на вън не трябва да се казва емигранти,а десиденти,защото са изгонени от политическата върхушка управляваща последните години на уж демокрация.Няма управия всички го знаем,жалко е тъжно е,но е факт,проспахме момента когато да се борим ,а именно когато се разпродаваха фабрики и заводи за стотинки ,сега вече е късно .Тъжен завършек на някога велика държава,скоро ще останат само цигани и пенсионери.Пенсионери без пенсия,защото дори и да вземат някой лев циганите ще ги пребиват.Днес имаме кметове цигани,утре депутати,министри и президенти ,защото Българския глас е пръснат по света.Днес мафията си има държава,утре циганите ще си имат държава,така виждам нещата аз.

    Liked by 1 person

  2. Насъбрало ти се е, пич!…Нищо не е безкрайно красиво, нищо не е и безкрайно грозно.С киселост никъде не става.С негативизъм нищо не става.
    Минавали са ми, …и още ми минават мисли като твоите.Но те никога не преобладават.Винаги успявам да ги подтисна и да продължа.
    В китайска провинция, в Сирия, в Африка,Финландия, Гърция, та дори и в някое затънтено американско село не се живее по-добре от тук.За мен и в Англия, Германия, Италия, Испания не се живее различно от тук.Това е света!Нищо не е гарантирано на никого. А щастието?!! То е друга тема…И с киселост и озлобление няма как да се доближиш до него, където и да си.Каквото и да наричаш щастие.
    Не мисля, че не си прав! Просто всеки прави своят избор, всеки стиска своите зъби за нещо, всеки намира за какво да се усмихне и утре…Дори убеден в правотата си, НЕКА ВСЕ ПАК НЕ ПЛЮЕМ.С плюене, жлъч, злоба и т.н. видя до къде стигнахме.И за това избяга…
    Намери причина да се усмихнеш!

    Like

  3. Много точно казано. Подкрепям Ви. Нещата са по-страшни отколкото ги описвате. Поединично спасение е единствения изход. Тази теритирия, наречена държава България, не представлява всъщност държава. Остава едно географско название…Драматично безисходно е.

    Like

  4. На места си преувеличил малко, но като цяло си прав. Учудвам се защо още не си напуснал БГ?

    Like

  5. Ама ти господинчо нали си се спасил от тая “лайняна” държава! Какъв ти е проблема тогава с нея? Остави ни нас,които сме тук да се оправяме! Защото може би там където си ти няма в изобилие от тъмната раса? Няма такава държава в Европа вече. Там също белите до 30 год. си гледат кариерата,а черните раждат ли раждат… Там също има бенбяни зони,може би не точно по същата схема като при нас,но я ми кажи един голям град в Европа където ще си паркираш в центъра без да ти струва солено това? Или ще караш по магистрали през които няма да плащаш та даже и по-солено от нашите винетки? Да, има и голяма доза истина в написаното и в трите части,но има и също голяма доза преувеличение. Нашите момичета не са измислили цупенето на джуките и селфита,влез в инстаграма на половината така наречени западни звезди-ще видиш същото.Да не говоря за обикновените западни кифли,с нищо не отстъпващи на нашите! Започваш вече да ми приличаш на някакъв неудачник отчайващо търсещ внимание с тези твои драсканици… Да,ние си знаем действителността няма нужда да ни я натрапваш преувеличавайки!

    Like

  6. Приятелю, на моменти си излязъл жестоко от реалността. Като инженер ще ти го кажа, защото очевидно си повлиян от емоция и гняв. В моята Родина (вече не е твоя, ти си имаш нова) държавни предприятия има не повече от 10-на, което ще рече че за един млад инженер/архитект решението е работа в частна фирма. А нали се сещаш аз ако имам часта фирма точно през къде ми е тоя новобранец, който съм наел кому е син и на кого шурей. Или е грамотен и си върши работата или отива на майната си с бърз темп. И знаеш ли, поживял съм повреме на следването си и доста време в чужбина (на разменно обучение, разбираш). И там спят по лекции, и там отсъстват, и там се учат безсмислени глупости, а накрая професията си я научаваш на работното място. И в момента имам колеги немци и французи. Та, бъди здрав и щастлив, но не ми пробутвай това как някой който си няма хал хабер от нищо ще получи РЕАЛНА и отговорна работа. 🙂

    д-р инж. Faustus

    Liked by 1 person

    • Моля те,чедо,само за едно:да ми подариш един автомат Калашников,щото не мога да си го купя с убийствено мизерната си пенсийка от 157 лева.Лева,не евро! Това го не казвай на хората дето живееш,че ще те сметнат за луд! Дойде ми “до керемидите” да ме тъпчат,унижават и подиграват с мен! Уверявам те,че подаръкът ще си струва,защото ще бъде използван по предназначение! Бъди здрав! С уважение:бабка Надка

      Like

    • Прав си, само дето частната ми фирмичка, ако нямам приближени във властта, няма как да оцелее и да е “конкурентно способна” нс Пешо – братовчеда на Еди кой си. Иначе и на мен не ми пука Иван чий син е, а ме интересува колко акъл има и какво може да прави. Човекът си го е казал още в част 1. И между другото и аз си обичам Родината, но голяма част от заплатата си я давам за допълнително образование на децата си, които в най-скоро време ще изпращам със сълзи на очи и свито сърце на Теринал 2. Остани си със здраве!

      Like

    • д-р инж.Faustus, явно не си ял бой досега, защото не си взел на работа някой идиот с диплома и знания по-ограничени от на второкласник. За съжаление мои роднини решиха да си отворят частен бизнес и година по-късно отказаха кандидатура за работа точно на ей такъв хубостник след двуседмичен пробен срок. Не мина много време и прозорците в офиса им необяснимо започнаха да се чупят, а персонала да напуска или да се разхожда със синини от ‘падане по стълбите’ и това не спря, докато в крайна сметка не взеха лирическия ни герой на работа. А това за професията, която се учи на работното място… Този тип хора не си намират работа, за да имат професия, а за да вземат заплата. Така, че моите уважения, но във Вашия край на България явно нещата стават другояче.

      Like

    • Напълно съм съгласен с вас.
      Искам да кажа на автора, че доста организации влизат в гетата всеки ден, а било и в Столипеново. Ще ти кажа и нещо друго. Малко над 30 съм. Образован. Обичам да пътувам. Всъщност не обичам само да пътувам, но обичам да се задържам и живея на места, които ме докосват. Обичам да усещам хората и техните проблеми, нещата, които ги карат да се усмихват, да ми споделят техните мечти и страхове.
      В Южна Америка съм повече от година. Работя за частно училище. Това е поредния епизод от живота ми зад граница, но никога, ама наистина никога не съм си представял да живея на друго място освен в България. Дори не съм се и замислял над това. Нямам баща милионер, а майка ми няма имоти. Когато съм в родината не работя за 1000 евро.
      С какво се занимавам ли? Опитвам се да помагам на хората. Това е заниманието, което ме издържа. Но стига за мен. Друго ме притеснява.
      Един убиец е номиниран от Български Хелзински Комитет за “Човек на годината 2015”. Забележи, събрал е почти 50 гласа на фона на полицейското неподчинение, а ти пишеш в някакъв блог (и идея си нямам от коя точка на света), докато гледаш ВИП Брадър.
      Това ме притеснява.

      Жив и здрав да си и много късмет ти пожелам. Нещо толкова необходимо зад граница.

      Like

    • По-скоро и двамата сте прави. Нито можеш да отречеш че връзкари получават реални и отговори работи (може би не в твойта фирма), нито можеш да кажеш че само те получават работа. Скапано е в БГ но хората който мислят че в чужбина не става с връзки и не се случва некомпетентни хора да имат отговорни позиции малко прекаляват с филмите. Като цяло и трите статии са преувеличени но си има и доста истина в тях – малко в стил Карбовски са 😀

      Like

    • Приятелю, Вие сте далече от реалността. Аз съм горд, че съм син на инженери, но поехме с брат ми по свой си път, избрахме медицината. И като син на инженери ще ви кажа, че може и да не ти дреме кой чий е, но….курчец поръчки за Вас! Златното правило тъдява, ако имаш вуйчо владика, ставаш поп, сега стана ако нямош вуйчо владика, не ставаш поп. Как се взимат поръчки? А защо? Е, не знам но Автора е прав! Псуваме от безсилие, гледайки как комунистическото синче си вее пръднята на бял кон, а аз си скъсвам гъза, бачкайки за жълти стинки и …пращай Григорий. Всички се оправиха, само ние не. И сме си виновни сами, г-н Фаустус. Шимон Перец ми го каза в очите – вие сте си виновни да сте бедни!

      Like

    • Аз пък ще ти кажа, че има много такива и то на много места… Не знае от коя страна се държи ножа ама е главен готвач. Има, че даже ги и поощряват, щото прави само това което му кажат, не влага грам собствена мисъл, а това е сигурност за тъпите мениджъри, които няма да притесняват, че някой ще ги измести…

      Like

    • Браво! Това е младежта на България!Нека той си живее в новата родина /не Родина /,нека слугува на чужди интереси,нека си мисли, че там му е “корена”,нека го радват чужди постижения,нека го поздравяват на чужд език, нека си стои там. Тук не ни е нужен. Ще се борим и без него.

      Like

  7. Първата част беше интересна, от втората избълва комплекса ти за малоценност, а с третата част… мда с нея съм сигурен че от мухльо като теб няма нужда нито една страна по света! Искрено се надявам в другия ти живот да се пръкнеш в Сомалия, до ходиш гол и бос, да въртиш свирки за чаша вода, да нямаш никакви възможности да се измъкнеш от там, и не на последно място да пукнеш от СПИН на 25! Амин!

    Like

  8. Приятелю, в общи линии си прав. Посгъстил си тук там чернилката, но те разбирам, и аз съм имал такива гадни моменти. Проблемът е, че изпростяването е всеобщо и повсеместно, не само в България. В Германия стъпих за първи път три дни след падането на стената. Бях поразен от чистотата, реда и организацията. Зная немски, веднага си намерих много добре платена работа. Ще кажеш “супер”, нали? Да ама не. След два месеца ми писна. Тогава Германия беше съвсем друга, съвсем различна от сега. В седем вечерта всичкото германец беше в леглото, ако не напазаруваш в петък вечер, събота и неделя ядеш кроасани от бензиностанциите. Тук там някой супермаркет работеше в събота да 14ч. Обиколих всички музеи, дворци, градини и всякакви други забележителности и ми писна. Предложих на германеца, при който работех , да работя и в събота. Стана, когато искам съм много убедителен. След месец германецът добави към заплатата ми 50%. Супер, нали? Да ама не. Писна ми от подредбата им. Няма с кого да се напиеш. Къщата където живеех имаше малка градинка. Със съседа се поздравявахме и понякога си бъбрехме общи приказки. Една неделя съседът беше започнал да копае канал за да вкара водата от улука в канализацията. Отидох да му помогна, беше ми много приятно да се раздвижа. Като свършихме работата съседът ми предложи 50 марки за работата. Опитах се да му обясня, че не съм го направил за пари, а защото ми е било приятно. Уж ме разбра, но от този ден престана да ме поздравява. След шест месеца се върнах в България. Всяка жаба да си знае гьола. В България все още може да се живее сравнително добре, ако можеш да се абстрахираш от заобикалящата ни мърлящина и ако успееш да се предпазиш от държавно-общинският чиновнически мор. Добре, че поне рушветите все още са ниски.
    Често ходя по работа в Германия и недоумявам , как подредените германци допуснаха това разложение на държавата. Ако преди 25 г дереджето беше такова сигурно щях да остана там. Може би ме разбираш.
    Сега Германия е опасана с магистрали, препускаш с бясна скорост и губиш връзката със страната и хората. Преди три години отидох да летувам в Германия, без предварителни планове, без резервации. Две седмици карах по третокласни междуселски пътища, преспивах с селски къщи за гости. В селата все още е приятно, но градовете им вече са отвратително пълни със всякаква човешка измет. По пътищата вече има дупки. Мръсно е, краде се. Младежта се дрогира, пие, беснее, сере и зарязва боклука си. Нещо немислимо преди 25 г.
    А с тези “бежанци” вече става страшно. Мои приятели в Австрия си накупиха по три пистолета. Страх ги е, ходят да прибират децата си от училище. Между хората се говори много за взрив на престъпността, но има страхотна цензура.
    Посоката е една приятелю.
    Знаеш ли вица за конспиративните теории?
    Стадо свине стои пред копанята и си чака обяда. Една от свинете казала: “Сестрици, знаете ли, че стопанинът ни храни само защото иска да ни заколи за коледа?” Другите и се присмели: “Само ти вярваш на тези конспиративни теории!”
    Та една от теориите е, че интелигентният бял човек трябва да се смеси с нискочели негра и араби и да се получи светлокафява раса с коефициент на интелигентност около 90, твърде малко за висша мисловна дейност, но достатъчно за мотика и за свирки. Националните държави трябва да бъдат унищожени и териториите им да бъдат наново разделени административно. Естествено националните правителства тябва да бъдат заменени от едно всеобщо световно правителство.
    Ако се вгледаш от високо, ще видиш, че всичко което се случва е насочено в тази посока. Например:
    1. Толериране на мангалската престъпност.
    2. Толериране на мангалския разплод, всякакви помощи, никакви отговорности.
    3. Пречки от всякакъв род пред възпроизводството на белия човек.
    4. Изпедерасяване , унищожавене на семейството като основна ценност на обществото.
    5. Унищожаване на здравеопазването.
    6. Деградиране на образованието. Абитуриентите са практически неграмотни. Университетите са доставчици на проститутки.
    7. Липса на респект и на опазването на частната собственост.
    8. Държавата от доста време не изпълнява задълженията си към гражданите.
    И т.н. Да не влизаме в подробности.
    Въпросът е какво да правим?
    Аз съм на мнение, че положението вече е неспасяемо, не само за нас, но и за цяла Европа. Този извод правя на базата на анализ на разпределението на собствеността, на финансите и на състоянието на армиите. Частната собственост е основата на независимостта на гражданина. Военна подготовка на гражданите гарантира опазването на права им.
    Днес критичната точка в преразпределението на собствеността отдавна е премината.
    Сегашното вече не е капитализъм а някаква административна икономика, по-лоша от някогашният ни социализъм. Финансите отдавна не се управляват по никаква логика. Безконтролното печатане на пари служи единствено за ограбване на гражданите.
    Айн Ранд много добре е схванала на къде вървим. Административният гнет ще се увеличава непрекъснато. Капакът на всичко ще бъде премахването на кешовите пари. Това е сбъднатата мечта на истинските комунисти, нов феодализъм, който ще унищожи и последните остатъци от свобода дадена ни от капитализма и частната инициатива. За сведение, според плановете на европейската комисия това трябва да стане 2018 г.
    Какво да правим? Много просто – да оцелем, да си пазим силите, собствеността и гените си. Да използваме слабостите на системата. Все пак сме умни и образовани.
    Демокрацията е измама. В миналото след всяка “демокрация” винаги е следвал безогледен деспотизъм. И сега ще е така. Чети Макиавели.

    Like

  9. Моля те,чедо,само за едно:да ми подариш един автомат Калашников,щото не мога да си го купя с убийствено мизерната си пенсийка от 157 лева.Лева,не евро! Това го не казвай на хората дето живееш,че ще те сметнат за луд! Дойде ми “до керемидите” да ме тъпчат,унижават и подиграват с мен! Уверявам те,че подаръкът ще си струва,защото ще бъде използван по предназначение! Бъди здрав! С уважение:бабка Надка

    Like

  10. Мислех,че човекът написал статиите сутринта не си е пил хапчетата,но се замислих че е ужасно прав! Поздравявам го! Жалко че е тръгнал към терминал 2 а не е останал тук! Няма с кого да се прави реформата.

    Like

  11. Не бих казал, че българинът е неспособен да направи революция. Проблемът е, че няма лидери които да направят организацията в която да влязат хората и направят промяната на държавата. Причината, че няма лидери е във все още тоталитарните ни служби които не допускат появата им и още в зародиш , чрез сплашване, побой и дори убийство, принуждават хората които имат способности да поведат народа към сваляне на властта да се откажат от това. В България се стимулират политиците които са верни на статуквото и не искат да го променят, а всички останали които искат реална промяна биват грубо неутрализирани. За България в момента остава единствено нелегалната борба и конспирацията.

    Like

    • Лидерите ще дойдат след като го предлагат, защото в чужбина е научил и видял всичко, нека да направи нещо този господин за Родината си..

      Like

  12. Дори и да е преувеличено някъде на места, както някои от вас казват, нещата а си точно така. И незнам инж. FAUSTUS как ги вижда нещата, но бих искал спокойно да се опитам да ви обясна моя случай и помислете пак дали сте напълно прав. Аз съм на 26 години, завърших Ландшафтна архитектура в София. Започнах да работя по специалността си още от втори курс. Втори и трети курс, работих по обекти с едно приятелче, бяхме първите от випукса, които започнахме толкова рано. Имах си визия, както е модерно да се казва, че ще поработя по обекти за да “пипна” занаята, а не само да щракам по компютъра, после може би ще се опитам да си намеря стаж в някоя фирма като проектант и след това ще си потърся и да започна реално да работя някъде като такъв. Две лета поработих и на магистрала Тракия, като геодезист, там пък как се случват нещата просто неискам да ви обяснявам, но съм напълно наясно защо имаме такива пътища, как се строи, как се лъже и как се краде, но това е друга тема.. Визията ми се осъществи точно така както си я бях ппланирал! Само че какво стана, след 5 години, завършваш магистър ландш. арх. и взимаш 600 лева. Когато работих по обекти с циганите и по-възрастните хора, взимахме по 30 лв на ден. Простата сметка затова какво получаваш всеки месец като работиш 5 дни в седмицата за по 30 лв всеки може да си я направи. Само че нещата не се променят, дори и като завършиш и имаш специалност и образувание. Наложи ми се да потърся нещо друго, защото когато не си от София, и имаш 600 лв – имаш наем 250-300 в най-добрия случай за горе долу прилично жилище, храна, транспорт – Ами това е, парите за тоя месец свършиха.. Почнах да работя като продавач – консултант и получавах между 800 – 1000 лева, само че неможах да преглътна че съм учил 5 години за ланд. архитект и ще изкарвам два пъти по-малко от продавач – консултант. И инж. FAUSTUS, с ръка на сърцето мога да кажа, че аз бях един от тия дето се опитвам да научат нещо, защото исках, защото и аз имам цели и мечти, и знам че ако не работиш здраво за тях нищо не става! Аз съм роден 1989, първата ми работа беше когато бях 8 – ми клас, отидох в София и работих като общ работник по обекти, топлоизолации, от 7-8 сутринта понякога до към 10-11, 12 лева на ден! Започнах да работя, защото исках да си събера пари за да си купа “кецове” , защото карах активно скейтборд тогава. Да аз съм и скейтър, само че не както повечето хора си мислете че сме наркомани, друсалки и т.н. Никога през живота си не съм опитвал наркотици, кракът ми не е стъпвал в чалготека и израснах с прекрасни хора, скейтъри, приятели, които допринесоха до формирането на характера и личността ми. Ама бързате да ни съдите какви хора сме скейтърите преди да ни познавате, знаете ли че повечето ми приятели скейтъри завършиха архитекти, пътни инженери, геодезисти и т.н. защото искахме да строим, да променим архитектурата, да оставим нещо красиво след себе си, не само заради скейта, а защото всеки от нас имаше визия и вярваше, че е не важно да гледаш само собствения си гъз! Имахме възможност да пътуваме навън и да караме там и виждахме примери от чужбина кое, как е направено и т.н. Само че сега сме разпиляни, кой по щатите, кой по Европата и т.н. Никога не съм искал нито да уча извън България, нито да живея извън България, само че аз вярвам че човек ако прави това, което иска и обича, допринася много повече за себе си и за обществото и за света като цяло. Ами аз никога не съм лизал гъзове и никога няма да го направя, а в България видях че на доста места така се издигаш. Ставал съм свидетел как се подбира глупав и неадекватен персонал за да може лесно да бъде управляван и манипулиран – еми супер! Две години и половина се борех със ситуацията, защото все още неисках да излизам от България. От няколко месеца съм в чужбина, кандидаствах пак да уча, приеха ме, и сега в началото е трудно, особенно финансово, но да е жива и здрава майка ми, задари нея започнах отначало, защото главно тя ми помага в момента, защото тука всичко е различно, трудно ми е да се адаптирам, липсва ми България и то много, но не ДЪРЖАВАТА, а РОДИНАТА, която си заминава със всеки изминал ден, и буквално и преносно. И аз и сестричката ми сме навън, с надеждата че след няколко години ще можем и ние да помагаме на семейството си, близките и приятелите ни, както те са ни помагали на нас досега.
    Мога да продължа още много да пиша, но мисля че поне донякъде ще успеете да разберете мойта гледна точка. Пожелавам ви хубав и успешен ден и да се усмихвате се повече.

    P.S. Нямам търпение да се върна у дома, дори и за малко по коледните празници, да си видя семейството, приятелите, планината, гората и да си хапна от мекичките на баба..
    Хубав ден! 🙂

    Like

    • Браво! Много ме затрогна написаното от теб! Добро решение, че си напуснал тази смотана държава. Пожелавам ви – на теб и сестричката ти, и на семейството – много здраве и всякакви успехи. Честита Нова Година – бъдете здрави и усмихнати! (От Канада)

      Like

  13. Ха-ха, младеж – че то в цял свят е така, ти какво си мислиш?
    Отишъл си в чужбина, ще поживееш там и ще видиш – не чете ли, че тийнейджърите в Америка си правели средно по 6 селфита на ден? Не си ли виждал клиповете по тяхното МТВ, по зле и от нашата “Планета” – дроги, курви, кинти.. за друго нещо да се пее?
    Хайде, Америка я мани – ами Европа? В повечето държави безработицата уж само 10-15%, но младежката е 20-30, а в някои държави (Испания, Гърция) и 30-40%. А и да си намериш работа, тя е за 1000 евро. Терминът “милеуриста” чувал ли си го – на няколко езика значи такъв, който взема 1000 евро заплата. Той също не може да има свой дом и семейство преди 30, а трябва да живее при техните – и такива са повечето младежи в Европа.
    Имало тук мангали… вярно, има – а нима там няма? Ти в коя държава отиде? В Париж ходил ли си, в Брюксел, в Лондон? Колко % ти се виждат белите лица в метрото и колко черните?
    Ама хайде няма да продължавам, отишъл си и сам ще видиш… успех!

    Like

    • CHRIS всеки си има гледна точка, аз нито съдя, нито посочвам. Това е моя избор и моя живот, който съм убеден че е тотално различен от вашия във всеки един аспект. Дали избора ми е правилен или не, тепърва ще разбера. И не, не чета нито за амеркинаците и селфитата им, нито гледам MTV, загуба на време е 😉
      Успех и на вас.

      Like

  14. Дори и да е преувеличено някъде на места, както някои от вас казват, нещата са си точно така. И незнам инж. FAUSTUS как ги вижда работите, но бих искал спокойно да се опитам да ви обясна моя случай и помислете пак дали сте напълно прав. Аз съм на 26 години, завърших Ландшафтна архитектура в София. Започнах да работя по специалността си още от втори курс. Втори и трети курс, работих по обекти с едно приятелче, бяхме първите от випукса, които започнахме толкова рано. Имах си визия, както е модерно да се казва, че ще поработя по обекти за да “пипна” занаята, а не само да щракам по компютъра, после може би ще се опитам да си намеря стаж в някоя фирма като проектант и след това ще си потърся и да започна реално да работя някъде като такъв. Две лета поработих и на магистрала Тракия, като геодезист, там пък как се случват нещата просто неискам да ви обяснявам, но съм напълно наясно защо имаме такива пътища, как се строи, как се лъже и как се краде, но това е друга тема.. Визията ми се осъществи точно така както си я бях ппланирал! Само че какво стана, след 5 години, завършваш магистър ландш. арх. и взимаш 600 лева. Когато работих по обекти с циганите и по-възрастните хора, взимахме по 30 лв на ден. Простата сметка затова какво получаваш всеки месец като работиш 5 дни в седмицата за по 30 лв всеки може да си я направи. Само че нещата не се променят, дори и като завършиш и имаш специалност и образувание. Наложи ми се да потърся нещо друго, защото когато не си от София, и имаш 600 лв – имаш наем 250-300 в най-добрия случай за горе долу прилично жилище, храна, транспорт – Ами това е, парите за тоя месец свършиха.. Почнах да работя като продавач – консултант и получавах между 800 – 1000 лева, само че неможах да преглътна че съм учил 5 години за ланд. архитект и ще изкарвам два пъти по-малко от продавач – консултант. И инж. FAUSTUS, с ръка на сърцето мога да кажа, че аз бях един от тия дето се опитвам да научат нещо, защото исках, защото и аз имам цели и мечти, и знам че ако не работиш здраво за тях нищо не става! Първата ми работа беше когато бях 8 – ми клас, отидох в София и работих като общ работник по обекти, топлоизолации, от 7-8 сутринта понякога до към 10-11, 12 лева на ден! Започнах да работя, защото исках да си събера пари за да си купя “кецове” , защото карах активно скейтборд тогава. Да аз съм и скейтър, само че не както повечето хора си мислете, че сме наркомани, друсалки и т.н. Никога през живота си не съм опитвал наркотици, кракът ми не е стъпвал в чалготека и израснах с прекрасни хора, скейтъри, приятели, които допринесоха до формирането на характера и личността ми. Ама бързате да ни съдите какви хора сме скейтърите преди да ни познавате, знаете ли че повечето ми приятели скейтъри завършиха архитекти, пътни инженери, геодезисти и т.н. защото искахме да строим, да променим архитектурата, да оставим нещо красиво след себе си, не само заради скейта, а защото всеки от нас имаше визия и вярваше, че не е важно да гледаш само собствения си гъз! Имахме възможност да пътуваме навън и да караме там и виждахме примери от чужбина кое, как е направено и т.н. Само че сега сме разпиляни, кой по щатите, кой по Европата и т.н. Никога не съм искал нито да уча извън България, нито да живея извън България, само че аз вярвам че човек ако прави това, което иска и обича, допринася много повече за себе си и за обществото и за света като цяло. Ами аз никога не съм лизал гъзове и никога няма да го направя, а в България видях че на доста места така се издигаш. Ставал съм свидетел как се подбира глупав и неадекватен персонал за да може лесно да бъде управляван и манипулиран – еми супер! Две години и половина се борех със ситуацията, защото все още неисках да излизам от България. От няколко месеца съм в чужбина, кандидаствах пак да уча, приеха ме, и сега в началото е трудно, особенно финансово, но да е жива и здрава майка ми, задари нея започнах отначало, защото главно тя ми помага в момента, защото тука всичко е различно, трудно ми е да се адаптирам, липсва ми България и то много, но не ДЪРЖАВАТА, а РОДИНАТА, която си заминава със всеки изминал ден, и буквално и преносно. И аз и сестричката ми сме навън, с надеждата че след няколко години ще можем и ние да помагаме на семейството си, близките и приятелите ни, както те са ни помагали на нас досега.
    Мога да продължа още много да пиша, но мисля че поне донякъде ще успеете да разберете мойта гледна точка. Пожелавам ви хубав и успешен ден и да се усмихвате се повече.

    P.S. Нямам търпение да се върна у дома, дори и за малко по коледните празници, да си видя семейството, приятелите, планината, гората и да си хапна от мекичките на баба..
    Хубав ден! 🙂

    Like

  15. хахаххахахах паднах от смех с тая статия… приятелю, направи си един нормален сайт и пиши… имаш сериозно чувство за хумор, което пък означава че имаш и доста акъл.

    Вярни неща говориш с малки изключения, но те не са точно изключения, понеже са проблеми възникнали вследствие на това което казваш (в една от предишните статии) … имаш и малко правописни грешки, който нямат никакво значение… но като цяло имаш супер стил на писане.

    Много рядко чета БГ статии, а още по рядко ги коментирам, но ти направо ме разсмя… ама яко.

    И по темата:

    както казваше един много опасен ум:

    “България е най-пропадналата държва в цяла Южна Африка” LOL

    Like

  16. Не обръщам внимание на форуми, и рядко коментирам. Но искам да ти споделя, че изхождането от личните ти комплекси не дава право да нападаш, коментираш и да мислиш че разбираш поколение от което не си част, и което в крайна сметка найстина е една идея по-напред с еволюцията от теб. Чисто и просто не мисля, че има смисъл в 85% от думите ти и те изразяват личната ти борба с комплексите, които държавата е родила в теб.. но това са комплекси и всеки човек се бори с тях вътре в себе си.. моля те не нужно е твоето творчество поне на тема децата на 90… с най-добри чувства. ;]

    Like

  17. Какво да ти кажа човек – прав си за почти всичко, лошото е, че и на Запада е така. Просто защото всичките т.н. ценности ги взехме оттам. Тук просто формата е доста по-уродлива, затова 🙂 Ако имаш време вземи прегледай някои и от моите писания на сайта ми,
    http://www.mycitytravel.wordpress.com

    Like

  18. Хубаво ли ти е в чужбина? Добре ли спиш? Приятели имаш ли, или си на асоциална издръжка? Да не се окажеш и ти от онези, дето само псуват България, а на терминал 2 ги гледаш с пълни куфари и сълзи на очите, на пристигащи – там вече са усмихнати хората. Хайде, хайде с тая Западна Европа – видяхме ви колко сте на кеф емигрантите. Не ви завиждам за съдбата, мизерен живот, асоциален живот, от 9 до 5 бъхтеж, ако сте си намерили работа. А повечето сте на такава работа, че свят да му се завие на човек от слугински услуги.
    Хайде следващия път като отидеш на работа – замисли се за бай ти Пешката, който ще шляпа млади булки, ще си пие виното с луканка, а ти ще бъхтиш в германия.
    Да ти е сладко, пич.

    Like

  19. Аз като човек живеещ от 5 години в чужбина ,мога да ти отговоря с чиста съвест-да спя спокойно,имам приятели,работя работа за която не съм мечтала дори в България,детето ми ходи на училище,в ковто белите са 100%,ходя на ресторанти,всяка година харча пари в Родината,че да подпомагам родния бизнес и навсичкото отгоре си купих и собствена къща.И всичкото това без да съм брат или братовчед на някой и без да лижа задници или да продавам дрога.Просто разбрах на време,че е ЕВАКУАЦИЯ .
    Хайде със здраве

    Like

  20. http://www.lentata.com/page_8131.html
    Какво празнувате бе, гадове, че чак кифлите ви се превъзбудиха?

    Аз знам какво празнувате – празнувате вопиющата езда на народа-овца, който измира, а вие се забавлавате под звуците на чалгата? Празнувате като побеснял овчар смъртта на стадото? Празнувате като лош стопанин пожара в къщата си?
    Дори пише къде ще празнуват. Еха, престижно.

    А човекът се казва Ибрям. Всъщност той не е виновен как се казва. Но цялата снимка казва в превод онова, което се случва и никой не иска да каже – като турци ни управляват, като турци ги избираме и като техни курви ние сме.
    Доволни долни курви.

    А кажете ми, че не съм прав. Целата ситуация в една снимка. Снимката на гордата българска кирлива курва, в която се превръща времето и народът ни.

    А на мен ми се повръща.

    Like

  21. Zdrawej, ElCabron. Vpechatlena sym ot istinite na twoite publikacii. Bez da stawam sydnik na nachinyt ti na izrazyawane, bih iskala samo da izkazha vizhdaneto si, che si mnogo umno momche I mozhe bi emociite sa vzeli malko prevez nad Intelekta po otnoshenie na ezika:)
    Az I brat mi sme edni ot tezi zad granica I napylno te razbiram….osobeno za decata. Bih iskala samo da spodelya, che zaminah ot BG na 28 godini, sega sym na 43 g. Stanah majka edwa na 40 godini ( naistina slava bogu, che ne iztyrwah posledniyat vlak) I chak sega si dawam smetka, che donyakyde towa e zaradi rodnata mi dyrzhawa Bylgariya. Tryabwashe da mina prez melachkata tam, da se utwyrdya, posle zapochnah I kariera da gonya….I se usetih, che zakysnyawam s towa, koeto naj- mnogo iskah- dete. I wse pak- shtastliva sym, che go imam. Kakto predi vreme si goworehme s partnjora mi- ” Chicken head is ahead”, imajki w predwid, che normalniyat, regular chowek tam, na kogoto ne mu e nuzhno koj znae kakwo obrazowanie za da zhiwee spokojno Ima veche 2-3 deca, dokato nie se ustanowyawame, nagazhdame, borim s Balkanskiyat si mantalitet, adaptirame, utwyrzhdawame I primiryawame. I chak sled towa mislim za deca…. Ta taka, towa go spodelih samo w podkrepa na towa, koeto si napisal za decata. Ako veche si se ustanowil, ne chakaj dylgo- misli za naj- hubavoto, koeto tryabwa da ti se sluchi- nashite powtoreniya, decata. S priyatelski pozdraw, Svetlana

    Like

  22. Застаряването и мангалите са проблем не само в България. Като отидеш в Англия,Франция,Холандия там кво няма мангали. На три деца в Европа 2.5 са мюсюлмани. Неговорещи езика,неработещи,чакащи на помощи.Емигранти хич няма. Само в България има афганистанци. Само да ги пуснат от общежитията и ще избягат.

    Like

  23. На 200% споделям всичко написано тук от elcabron7! Само за едно се чудя: казваш, че за теб всичко е causa perduta. Ако това е така, за какъв дявол си седнал да пишеш тези редове. Както казах, споделям написаното от теб, но именно поради тази причина не си губя времето с такива творби. Затова смятам, че вътрешно не си съвсем убеден, че всичко е загубено – по-скоро се надяваш с нещо да промениш статуквото. Но как? За 25 години псевдодемокрация всичко вече е казано. Уморил съм се от приказки. А и останаха ли нормални хора да те чуят!
    Аз съм от онова поколение, което когато дойде “демокрацията” бяхме на по 18-19 години. Някъде беше писано, че това е “изгубеното поколение”. Мога да кажа, че към днешната дата без нито една машинация и/или престъпление ( с което наистина съм горд ), съм успял да изградя един доста добър стандарт на живот за нашите разбирания. Въпреки това, визите са в мен, билетите са купени и в момента моето четиричленно семейство си стяга багажа и до края на месеца ще сме далеч от всичко тук….поредните за твоята статистика elcarbon7. Защото не е само въпрос на пари…просто, как да си щастлив в една държава, където всички са нещастни и надеждата е само име на квартал в София. Това го пиша седнал в колата си и слушалки песента “Нема такава държава”.
    Родината – знаем кое. Нашите най-чисти и съкровенни спомени, нашите любими хира, квартала в който играехме като деца.
    Държавата – всичко това което ни е докара до там да се превърнем в народ от имигранти.
    Затова ебал съм и майката на държавата!

    Like

  24. Към пишещите за това колко е трудно в западният свят
    Ако си бил келнер в БГ, не очакваш, че в Германия да кажем ще бъдеш шеф на банка нали? И надявам се никой не си мисли, че келнерите в Германия карат нови БМВ-та или живеят в 3 етажни къщи.
    От друга страна, аз съм на 28, от 5 години живея в чужбина, имам нормална работа от 9 до 5, където не се “бъхтя”. Имам собствен чисто нов апартамент, в момента започваме да се оглеждаме за втори, карам хубава кола. Не страдам от липса на контакти или социален живот.
    Колко са 28 годишните в България които имат подобен стандарт на живот? И въобще какво ме чакаше ако си бях останал в родината ?
    И това съм го постигнал съвсем сам, без помощ от родители, без подпиране от познати и т.н…

    Like

  25. бая на брой балъци твърдят, че “шъ съ упраим”…и май точно те ще я закрият.

    Like

  26. Здравейте на всички пишещи тук,
    Искам да споделя с всички, че изобщо не съм по писането в социалните мрежи (случайно попаднaх на статията, споделена във FB), но този умник (не го казвам с ирония) Elcaron явно е докоснал доста хора с писанията си. Много се радвам да видя толкова много хора да споделят мислите и преживяванията си. Прибързах и писах във втората част на поста, после видях, че има и трета.
    Искам и аз да кажа нещо на всички, и тези, които са за емимгриране, и на тези които са против. Всеки е свободен сам да решава съдбата си, така е, но все повече забряваме за повелята на хан Кубрат към синовете му и примера с пръчките. Жалко е такъв способен и умен народ като отделни индивиди да не може да намери начин да се обедини. Силно вярвам в жизнеността на народа ни, не както се вярва в Бог, а от историята ни. Върнете се назад и си спомнете, че когато е било най-трудно, винаги са се раждали най-добрите чеда. Ето и сега, напук на всички Бойковци, Пеевци, Станишки и други с малки п…ки (и аз да вляза малко в тон) виждам, че всичко е живо, напук на псевдодемократи и неграмотни министри на образованието, напук на лекари-касапи. И аз съм жив въпреки всичко, радвам се на сравнително добро здраве, на прекрасно семейство и добри роднини.Но ще ми е много по-хубаво, ако всички се чувстват така.
    Може би си спомняте (поне по-възрастните), че едно време ни набиваха в главите един соц постулат, че “битието определя съзнанието”. Явно не е само соц този лозунг, вижте в какво се превърнахме, както казваше героят на незабравимия Тодор Колев от “Опасен чар”: “…от сутрин до вечер-пари, пари и пак пари…”. Парите се превърнаха в мерило за успех,най-важното, в мерило за щастие. Един съвременен писател казва, че щастието не е да достигнеш там, където отиваш, щастието е в пътя до там, По пътя срещаш много хора и избора е твой, кой да ти е спътник. Има и много кръстовища и само от теб зависи накъде ще поемеш. Не винаги правилния избор те извежда на правилното място, а понякога неправилния те извежда на по-добро място, важното е да не губиш посоката, т.е. по моите скромни расъждения важното е как ти според собственото си възпитание, интелигентност, знания и опит приемаш нещата. Извода за мен е, че не битието определя съзнанието, точно обратното.
    Тече, всичко тече…
    Надявам се, не без да действам, нещата да се променят. Нека всеки се опита да е по-добър дори само с един човек, да подаде ръка на нуждаещ се без да търси нищо в замяна, ей така, само заради себе си.
    От друга страна нека да ви припомня и баснята за двете жаби, дето паднали в кацата с мляко. Едната казала: “Няма смисъл…” и се удавила, другата шляпала, докато не избила бучка масло и скокнала навън.
    Желая на всички да са щастливи там, къде са и с това, което имат.
    Надявам се в крайна сметка това “там” да е тук.

    Like

Leave a comment